Portal informacyjny
INFO i WIEDZA

Lepiej wiedzieć jak jest niż żyć w kłamstwie

Zobacz koniecznie

Wersja mobilna

Doping w kolarstwie, czy możliwe jest wbudowanie mini-silniczka w mechanizm korbowy rowera?

Zauważcie coś ciekawego w tym filmie, nie chodzi o akrobacje tego kolarza ale o to co się dzieje z mechanizmem napędowym w jego rowerze 😲 być może kręci się on z rozpędu wprawiony w ruch przez tylne koło, choć to nieprawdopodobnie by aż tak długo się kręcił.

Nie od dziś mówi się że w kolarstwie stosuje się doping w postaci elektrycznego napędu czy raczej wspomagacza który znajduje się w korbie, nawet komentatorzy sportowi Tour De France i tego typu wyścigów poruszali takie tematy czy to jest w ogóle możliwe i o dziwo to jest fakt, są takie mechanizmy, pomagające kolarzom, ogniwa znajdują się w ramie a w mechanizmie korbowym niewielki silnik wspomagający, który pozwala kolarzom znosić ogromne odległości które muszą pokonywać 🤔







Myślenie niestandardowe
Niekiedy warto myśleć inaczej. Rezultaty mogą być zaskakujące. (Film z serwisu dms.licdn.com)
Opublikowany przez Nasz Senior Poniedziałek, 27 maja 2019





Czytaj koniecznie:
Koła elektormagnetyczne nową formą dopingu technologicznego?https://naszosie.pl/2016/02/01/kola-elektormagnetyczne-nowa-forma-dopingu-technologicznego/


Turbozagadka: silniki jako kolarski doping? "To jest jak nowe EPO". "Oszustwo trwa od 17 lat". "Możecie rozkręcić rower, a i tak niczego nie zauważycie"

Sypnęło teoriami spiskowymi, analizami dziwnych zachowań Szwajcara tuż przed tymi ucieczkami. Pokazywano na powtórkach, jak Cancellara tuż przed atakami manipuluje przy kierownicy prawą dłonią, choć miał rower, w którym się przełożenia zmienia lewą. Do dziś, gdy się wpisze "Cancellara" do wyszukiwarek, same podpowiadają: "engine", silnik. 
A wątpliwości na pewno nie uciszyło to, że ówczesny szef Cancellary w grupie CSC Bjarne Riis nie pozwolił operatorom telewizyjnym na wejście do ciężarówki zespołu i przyjrzenie się rowerowi. Ani to, że Cancellara nie wyjaśnił, z jakiego powodu niedługo przed atakiem zmienił rower.
Silnik: cichy, wydajny, nie zakwasi mięśni. Nic, tylko używać

Wtedy, w 2010, o rzekomym ukrytym napędzie rowerów było najgłośniej. Davide Cassani, były kolarz grupy Carrera i komentator włoskiej telewizji RAI, prezentował przed kamerami taki rower ze wspomaganiem, stworzony przez węgierskiego inżyniera Istvana Varjasa. - Silniczek był w rurze podsiodłowej, napędzał oś przy pedałach. Cassani przekonywał też, że Cancellara w ogóle nie pił z bidonu i tam musiała być bateria. Szwajcar wynajął prawników, ale łatka do niego przylgnęła - mówi Sport.pl Czesław Lang, były kolarz, dziś organizator wyścigów, m.in. Tour de Pologne i Tauron Lang Team Race.


Komentuj:

0 komentarze: